Hasil Marah Guru

Hasil Marah Guru

” Hai, nama saya Siti Aishah Hamzah. Saya pengasas syarikat Bina Mutiara Global Entreprise, jual produk makanan sunnah ~ Habbasauda Listra Nuderm Skin Series. Masa mula-mula buat bisnes dulu, saya lebih suka guna cara kuno. Buka kedai, jual produk, cari agen. Cara offline lebih seronok!

Saya tak nak guna internet untuk pemasaran. Rasa macam menyusahkan lak nak belajar benda baru. PENING kepala nak buat, lebih-lebih lagi bab teknikal!

Lepas offline sales DROP, saya cuba buat sendiri promosi di Facebook.Update status kat fb profile. Ada je orang komen, PM pasal produk.. tapi takde pun yang beli. Buat PENAT je layan..

..kemudian, saya ada terbaca status fb kawan dapat sales sampai 4-5 angka sebulan, guna fbads. Saya pun terus cuba gak sebab TAK SABAR-SABAR nak buat sales banyak, BELASAH je nak setting fbads tu.

Masa buat iklan tu TAKDE ILMU, sebab tu kos iklan jadi MAHAL. Pandai-pandai je buat sendiri.

LAST-LAST, dah beratus ringgit guna buat iklan..satu sales pun takde. Pelik juga nape orang lain buat, sales beribu-ribu..tapi saya buat, sales kosong.

Nak dipendekkan cerita..

..pada tahun 2014, saya join seminar Missing Chapter untuk belajar cara betul buat iklan guna fbads. Sifu Jamal yang ajar. Masa seminar tu, saya tak faham langsung apa yang sifu ajar.

Masa tu, saya jual produk makanan sunnah. Pada tahun 2014, saya join seminar untuk kali kedua..Mula-mula jual produk tu, (sebelum seminar ke-2) saya hanya dapat jual 30 botol je. Lepas guna teknik yang sifu ajar dalam seminar kali ke-2, sales terus meningkat jadi 300 botol. Masa tu buat fb ads guna Pound sterling..Walaupun dalam seminar sifu ajar guna MYR, saya tetap guna Pound Sterling..

Degil…

Saya x nak tukar ke MYR, sebab rasa dah ok dah.

Dan pastu, saya ambil mentoring dengan sifufbads. Nak ada mentor guide..Lepas tu berubah lagi! Memang kelam kabut jadinya! Dalam mentoring, saya dipaksa sifu Jamal tukar currency dari pound ke MYR.. Saya marah dia! .. tapi, kos iklan yang saya buat tersangat lahhh mahal. Lepas sifu dan tim sifufbads tolong saya, alhamdullillah.. kos iklan saya jadi murah. Tq sangat!

Saya cakap ” Kalau jadi apa-apa ke akaun fb ads saya, sifu bertanggungjawab ye.”
..
Dia selamba je cakap, kalau betul-betul nak berguru dengan dia kena ikut. Tukar ke MYR..Akhirnya saya tukar…

Akibatnya, ads saya tak jalan.. Saya marah lagi beliau!

Beliau perbetulkan balik, dan alhamdulillah. Setel..Akaun MYR berjalan, dan mula hasilkan result luar biasa selepas hanya sebulan selepas tu..Sebulan kini boleh capai beribu-ribu botol..Resultnya, dari 300 botol sebulan, sales saya meningkat ke 5000 botol sebulan! Wow!

TIPS: JANGAN MARAH GURU….DOSE..

Senang cite…

Macam-macam teknik yang saya dapat belajar dari beliau, saya guna banyak teknik pada masa tu. Sekarang teknik lain pulak. Biasala, FB ni asyik berubah je. Sebulan dua berubah..Nasib baik sifu jamal sentiasa upgrade teknik-teknik fb ads terbaru. Duit iklan banyak saya guna duit gaji suami. Sampai suami tanya “u nak buat apa dengan duit?”. Saya cakap nak guna untuk buat iklan..

Saya bersyukur sangat-sangat! Terima kasih sifu kerana IKHLAS beri ilmu..terima kasih sesangat..

Sekarang, saya dalam proses nak masuk pasaran antarabangsa.. Singapura, Brunei, Indonesia dan Mekah. Harap semuanya berjalan lancar”

~ PEMILIK FANPAGE LISTRA NUDERM SKIN SERIES ~

Dalam proses nak belajar perkara baru, kenalah banyak BERSABAR dan BERDOA. Bukan mudah nak buat benda yang tak biasa kita buat. Perlu buat langkah demi langkah, mula dari bawah, jangan skip..

..saya pun bermula dari bawah, ada masa susah..ada masa senang. Saya selalu berdoa supaya diberi kesabaran kepada saya untuk terus berjuang.

” BERSABAR DAN BERDOA ADALAH KUNCI SESUATU KEJAYAAN “

Similar Posts

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *