WALAUPUN TUTUP OPERASI 6 BULAN WAKTU PKP, AKADEMI MEMANDU NASROM (AMN) BERJAYA BUAT JUALAN 7 ANGKA!

INI 3 RAHSIA STRATEGI BRANDING YANG BELIAU GUNAKAN!

1. Kuatkan BRAND IDENTITY. Dulu identiti untuk AMN susah orang nak ingat dan tak menarik perhatian orang. Apa yang AMN buat, create logo yang ada makna tersendiri. Ilham dan inspirasi drpd founder, Tn Hj. Abdul Halim.

2. Warna korporat pun berubah! Dulu warna biru laut, memang hambar. Terus tukar guna warna biru gelap. Semua dinding, semua bangunan dicatkan dengan biru gelap. Tambah pula decoration yang sedap mata memandang. Sekali orang tengok…

“Eh, ingatkan lokasi dekat KL, rupanya Kelantan!”

Kesannya, ramai customer drpd Selangor dan KL pun datang nak daftar belajar dan ambil lesen di Kota Bharu! Ini bukan sembang kencang ye, ini realiti😎

3. Fulfill undelivered value yang pesaing tak dapat atau belum buat! Apa yang AMN serve?

Kereta yang digunakan untuk belajar, SEMUA MODEL BARU. Dah ada 38 buah kereta model Perodua Axia. Kereta model lama dah tak guna lagi.

Kesannya? Pelanggan lebih selesa dan mula ‘cakap-cakap’ dengan circle/ kenalan mereka yang lain. BRAND VALUE terus meningkat dan sekaligus trust pelanggan pun bertambah untuk ambil lesen di AMN.

Ini baru 30% yang AMN buat. Banyak lagi game BRANDING yang boleh improve. Itu kisah BRANDING AMN.

Kisah BRANDING korang pula macam mana? Betul ke cara BRANDING korang? Atau selama ni asyik pulun selling & marketing jer, BRANDING tak usik langsung?

Siapa nak saya spend masa khas untuk share topik BRANDING ni jer?

👉🏻Komen skrg- “NAK SIFU!”

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *