|

5 Jenis “Bluetooth” Yang Mampu Menyentuh Hati Prospek Anda.

Ramai yg boleh menulis, ramai yg mampu menghasilkan penulisan yg pjg dan ramai juga yg boleh menulis dgn struktur yg betul dan baik! Tp syg.. Sbenarnya, rmi juga yg tak tahu bgimanakah cara yg betul nak MEMIKAT hati prospek, nak membuatkan mereka JATUH CINTA dan membuatkan mereka membaca SAMPAI HABIS dan akan INGAT pada anda smpi bila-bila... Nak tahu?

“Wah.. Camne sy nk buat mereka jatuh cinta dgn sy SIFU?”

Sebenarnya tak susah, yg penting ada “5 BLUETOOTH” ini, inshaAllah mudah untuk anda PIKAT hati mereka..

BLUETOOTH… Satu ungkapan yg membawa maksud CONNECTION.. Untuk memikat hati manusia, anda perlu sentuh titik-titik ini.. Anda juga perlu sentiasa “ON” bluetooth anda agar mudah untuk connect dan tarik perhatian mereka..

“WOW! Bluetooth? Awesomenya teknik ni.. Nk tahu SIFU!”

Okay, berikut adalah “5 BLUETOOTH” yg boleh digunakan utk menghasilkan penulisan yg bagus dan mampu menyentuh hati prospek anda..

#1: STORY

Manusia sukakan STORY… Suka membaca dan mendengar satu kisah.. Ingat tak, dari kecil lg kita diajar dgn mendengar sebuah cerita.. Secara tak lnsg, culture asal manusia adalah sukakan membaca sebuah cerita..

So, write a story!

#2: EMOTIONAL

Siapakah yg ada emosi? Dah tentu hny manusia je yg ada EMOSI. Dan manusia inilah yg akan membaca penulisan anda.. EMOSI ni terbahagi pada 2 jenis perasaan, sama ada sedih ataupun gembira..

Dalam perasaan sedih juga ada pecahannya, sama juga mcm gembira.. Ada perasaan takut, masalah, suka, gembira, inspirasi, impian.. Tu semua perasaan.. So, adakah penulisan anda memainkan perasaan ini?

#3: INSPIRED / SUCCESS STORY

Semua org akan berasa lebih BERTENAGA dan BERSEMANGAT apabila mndgr atau membaca kisah kejayaan org lain.. Kisah-kisah yg mmpu beri inspirasi pd org..

#4: REAL STORY

Sesuatu kisah yg benar atau REAL lebih menarik perhatian daripada cerita yg direka-reka.. Tahu tak, penulisan anda boleh ‘dibaca’ dan boleh nampak jika ia adalah tidak benar. Berikan fakta yg sebenar! Lebih menarik adalah jika story itu berlaku di kalangan kita sendiri..

Lebih dekat dan lebih TOUCH!

#5: BELAJAR KESILAPAN

Tahukah anda, headline yg berbunyi “KESILAPAN” akan trigger dan menarik perhatian org utk teruskan bacaan. Sbb apa? Sbb tiada org yg ingin melakukan kesilapan, dan mereka cuba utk OVERCOME, cuba utk mengatasi halangan dan cabaran tersebut agar tidak melakukan kesilapan lagi..

Kalau anda perasan, di setiap posting Sifufbads, WAJIB ada salah satu elemen ini, nak dikutkan ada lebih dari 7 elemen yg ada.. Tp cukuplah anda fokus yg 5 ini.. Kalau anda masih baru, gunakan satu elemen sudah memadai.. Utk hasilkan result yg lebih bagus, gabungkan kesemua elemen ini dlm posting anda!

Msti anda tertanya-tanya.. Mcm mana nak gunakan elemen ni? Kalau sy jual pakaian, saya jual produk kecantikan..? Bila nk gunakan?

“Aah sifu! Mcm mana nak gunakan..?”

Okay, ada beberapa situasi yg anda boleh gunakan.. Yg pertama.. Bila anda berkongsi tips atau info yg berkaitan dgn produk anda.. jgn lupa BERIKAN CONTOH SITUASI SEKALI… Setiap contoh tu barulah anda gunakan elemen yg ada ni.. Fahammm?

Yg seterusnya.. dan yg paling EFEKTIF dan paling DISUKAI org.. Ia adalah STORYTELLING! Story yg bercerita.. Ada jalan cerita.. So, kalau anda.. Nak buat storytelling psl siapa? Cmne? Ha.. Buat psl diri sendiri!

Sbgi owner business..Kongsikn story anda.. Bgimana anda bermula, apa kejayaan anda.. Amek cth bgimana Dila Mubarak, Dian Pixy dan Ajai tlh BOOST SALES mrk dgn penulisan ‘STORY’ je.. Write a story! Faham ke faham ni?

Cth Sifufbads sndri, ada buat post ttg story pasal DeXandra, psl Mamadil, psl Dato Vida… Org suka baca dan mdgr story kan.. So Jgn lupa, tmbh dgn “5 BLUETOOTH” ini agar mmbuatkan prospek lebih mudah untuk connect dgn anda.. Scra tk lnsg ia akan beetukar mnjadi RAVING FANS anda!

Nk tny, berapa ramai yg setuju dgn point ni?

InshaAllah, hari Jummat yg mulia ni, elok sgt kalau anda beri manfaat pada org lain, SHARE dan sebarkan ILMU “5 BLUETOOH” ini, bgimana membina CONNECTION dgn prospek..

Similar Posts

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *