MULA PRODUCE 6 UNIT DARI RUMAH, KINI BEG BY KALERS TERJUAL LEBIH 100,000 UNIT!

Start Small… It’s Okay and Keep Going!

Itu yang dilalui Syarifah Arina atau lebih mesra dipanggil “Kak Pah” dari By Kalers!. yang fokusnya menjual Beg cantik dan berfesyen.. yang BESTNYA beg ini korang boleh “CUSTOME” nama secara PERCUMA pada beg tersebut!

Bermula dari RUMAH pada tahun 2019 By Kalers hanya menghasilkan 6 unit sahaja beg dan Alhamdulillah sehingga kini telah TERJUAL MELEBIHI 100k unit dan disebabkan itu By Kalers TERPAKSA berpindah OFFICE yang lebih BESAR 3 KALI untuk tampung kapasiti stok yang SEMAKIN BANYAK bersama 13 orang Team!

Apa yang By Kalers lakukan?

Selain dari fokus pada “Wing Channel” dengan content di Sosial Media seperti INSTAGRAM & team AGENT… rupanya By Kalers juga fokus bangunkan TEAM SALES..dan NEXT katanya akan mula buka BUTIK pula!

“For BRANDING apa yang Kak Pah buat… memang Kak Pah fokus apply apa yang Sifu Jamal ajarkan.. dan yang penting Kak Pah jaga ialah “How do we look” maksudnya..gambar-gambar.. packaging.. design and presentation…”

“At first masa nak buat branding ni Kak Pah fokus pada USP…antara yang difokuskan ialah… pada waktu itu kita fokus ‘PERSONALIZE ITEM’ ini cepat.. Sebab masa itu biasanya orang lain fokus 14 hari.. By kalers fokus satu hari sahaja siap!… Sekarang ini kami mengikut kapasiti… 3-5 boleh siap!”

Dari situ baru lebih jelas kita lihat tak mustahillah Sales By Kaler dari 10k mampu cecah RM400-500k sebulan terutama ketika musim perayaan!

Bila diminta untuk Kak Pah dari By Kalers ini berikan nasihatnya terutama buat USHAWAN yang baru nak GROW dan EXPAND bisnes… ini kata Kak Pah;

“Nasihat kak pah pada semua USAHAWAN dan PENIAGA terutama yang start dari rumah… Kak Pah start dari rumah dah lama.. By kalers pun start kecil dari rumah.. sehinggalah sekarang ni..”

So.. JANGAN PUTUS ASA .. ‘START SMALL’… it’s okay.. keep going.. jangan stop.. bila PENAT.. BEREHAT..jangan putus asa..teruskan je.. dan paling penting bagi Kak Pah.. cari MENTOR! @bykalers @syaripaharina_

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *