TOKEY ‘MESIN GEDEGANG’ NI HIT 6 ANGKA SEBULAN DENGAN HANYA..

Ini Aizat tokey Multipurpose vending machine (mesin gedegang). Sebelum ‘lompat’ dalam bisnes sekarang ni,

Dia dan isterinya dulu founder satu travel agency ni. Tp sebab xde ilmu dan banyak ‘langgar dinding’, dia terpaksa tutup terus bisnesnya tu. Diorang juga tak berkecuali dengan ujian dan cabaran waktu tu.

  • Hutang sana sini, sampai nak keluar rumah pun takut.
  • Duit kereta bulanan sangkut.
  • Pernah satu tahap , nak beli susu anak terpaksa cari dan kutip syiling2 yg terselit kat karpet.
  • Berlapar satu hari? Itu perkara biasa bgi dia, jnji anak dan isterinya ckup makan.
  • Isteri terpaksa bantu dia cari income dengan buat doorgift dari rumah yg demandnya tak tentu.

Demi mencari rezeki untuk isteri dan anak2, dia start balik kerja dgn orang as salesman. Tapi, tak sampai 6 bulan kerja. Dia buat keputusan untuk resign dan nak mula buat bisnes baru. Dari situlah starting dengan jual vending machine. Sehinggalah suatu hari tu, (atas paksaan dari isteri) dia ‘berjodoh’ dengan program SifufBads yang pada awalnya dia sendiri rase skeptikal, tak percaya. Tpi lepas buat teknik yg disuruh. Salesnya melonjak naik sehingga 55 percent tak sampai sebulan! Tahniah!

  • Dari tak tahu sangat pasal marketing, boleh jadi ‘pandai’ tak sampai satu hari buat.
  • Dari tak tahu apa2 pasal ads, boleh jadi pro buat marketing dengan cara yg minima kos.
  • Dari zero tentang strategi marketing, sekarang mampu jana income 6 angka dgn hanya guna strategi yang sifu bagi.

Apa yg dia buat lagi, dia banyak masuk expo/event yg mana dalam 5 hari sahaja, collected sales sehingga 6 angka! Mcam tak percaya? Tapi realitinya… yg tak disangka!

Antara strategi/teknik yang digunakan adalah…

ADVERTISING

Dia menggunakan advertising facebook bagi mengiklankan vending machine nya. Dengan mengubah headline dan gunakan jenis copywriting yg sesuai dgn bisnesnya. Headline yg spesifik dan ‘beremosi’ akan menarik audiens untuk membaca. Headline yg menarik akan buatkan kos iklan anda jadi murah. Gambar yg menarik juga akan membuatkan iklan anda cepat diapprove. Oleh sebab itu, sebelum post, anda perlu tahu jenis2 gambar, copywriting, dan iklan bagaimana yg senang di approve oleh facebook.

SEDIAKAN PAKEJ UNTUK PRODUK

Untuk produk, dia gunakan pakej yg ‘menampakkan’ penjimatan pada customer. Dia sediakan3 pakej yg mempunyai nilai berbeza dari segi harga, value, servis tambahan dan lain2. Dari situ, customer akan memilih yg paling menjimatkan. (Teknik Decoy)

DAPATKAN ‘IKAN PAUS’

Haa, kaut ikan paus? Ikan paus ni bermaksud bila anda dah berjaya dapatkan tender2 dari organisasi besar. Yang mana memudahkan anda untuk naikkan lagi sales. Sebagai contoh, bro Aizat ni diberi kelulusan untuk meletakkan vending machinenya di kawasan UiTM. Setakat ni dia berjaya conquer UiTM Selangor. Soon, bakal masuk ke UiTM negeri lain pulak.

Apa yg menarik lagi, bila bro Aizat kongsikan tentang impiannya waktu ketika dulu… Yg mana dia juga tak sangka, salah satu impiannya telah tercapai!

“Sebelum ni Sifu Jamal minta semua peserta dalam hall, tuliskan impian yg nak dicapai di note book masing2, tapi tak sangka impian yg Sifu Jamal minta semua tulis waktu tu.. menjadi kenyataan bagi saya sekarang. Salah satunya saya berimpian untuk mempunyai rumah warna biru di Lestari Mansions pada tahun 2020.. Tak disangka, tahun depan starting bulan januari saya bakal menetap di rumah impian tersebut..!” –Aizat

Semoga apa yang SifufBads share hari ini bermanfaat untuk anda.

Apa yang anda belajar dari story ni? Cer share di bahagian komen di bawah..

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *