“BUAT PRODUK IKUT DEMAND AUDIENS, JIKA TAK NAK STOK JADI BEKU..”

“Keluarkan produk ikut kehendak audiens kalau tak nak stok membeku… “

Haaa, itu lah kata² yg dipegang oleh founder pakaian brand QAMISSQANur Haziqah Hanim atau nama manjanya Ika yg baru je berusia 25 tahun, anak jati Pulau Pinang ni…

Kalau nak recap balik Projek Raya 2018, Ika berjaya ‘kaut’ sales lebih setengah juta! Nak compare dari sales raya pada tahun 2017, memang jauh berbeza!

Antara strategi yg dia buat ialah…

#1. Product Launching Strategy 
#2. Integration Marketing (FB – IG – Website)
#3. Retargetting ke Fans dan Database

Lepas je guna strategi² tu, brand QAMISSQA makin meletop di Pulau Pinang dan trust terhadap brandnya juga makin naik mencanak!

Kalau orang lain, bab prepare untuk raya mesti last minit baru buat tapi si Ika ni dia dah buat preparation untuk raya dari awal tahun lagi. Haaa power ke power sangat?

Untuk 2019, dia dah bersedia awal dah dengan mengkaji sendiri apa kemahuan audiens. Baginya, tak guna jual produk ikut ‘tekak sendiri’ je kalau produk tu akhirnya tak laku, stok beku!

Seramm… Yelah, mana taknya, dah habis musim raya tapi stok masih membeku di stor. Sebabnya waktu raya ni lah peluang untuk hit sales lebih tinggi so, kena lah gunakan peluang ni sebaik mungkin…

Baginya, sebagai seorang founder… perancangan awal tu tersangatlah penting! Itu lah faktor penentu sama ada kita akan berjaya atau pun gagal.

Amacam? Korang setuju ke setuju sgt?

? Kalau setuju, cer komen “YA”

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *