NAMANYA SELARI DENGAN ACTION, ITULAH DIA DJ FUZZ! “FUZZ” ACTION, “FUZZ” RESULT!

Inilah dia Farzwa Emir a.k.a DJ Fuzz pemilik Mixology Music. Mungkin ramai tak tahu, muzik bukanlah semata-semata suara tapi jugak bisnes yang mungkin kita tak nampak sales secara directly.

Dan korang mesti terfikir yang buat duit hanya dengan menyanyi, jadi composer, menari dan lain2 lagi. Sebenarnya, kalau tahu cara & strategi yang betul.. korang boleh buat duit cara mudah dan pantas!

“KALAU NAK BUAT SOMETHING, GIVE FIRST.. THEN BARU FIKIR DUIT…”-Dj Fuzz

Walaupun selebriti hanya di belakang tadbir je, itu bukan alasan untuk dia tak nak explore dan learn new things. Kalau sebelum ni, dia hanya sekadar upload gambar dan video je tanpa fikirkan teknik dan strategi yang betul untuk softsell. Sebelum ni, katanya gambar nice macamana skalipun, susah nak dapat like tinggi.

Tapi, now lepas banyak belajar perkara baru dengan Sifufbads.. dia mula apply satu persatu strategi yang diberikan. Dia sendiri pun terkejut bila followersnya mencecah 85k sekarang. Apa yang menarik, bila dia banyak ‘memberi’ dan share ilmu yang dia ada pada followersnya.

INILAH PUNCA SEBENAR.. FOLLOWERS NAIK 1k TIAP MINGGU

Katanya, dulu nak naik 1 ribu followers pun ambil masa berbulan2. Tapi lepas balik dari pertapaan dengan SifufBads, dia tak tunggu lama.. terus buat sampai jadi..

Resultnya…followers dan salesnya meningkat naik zass! Punca sebenar..sebab dia banyak gunakan ‘combination marketing’..Macamana tuu? Dia naikkan bisnesnya melalui personal branding.

Antaranya, dia banyak sharing video content dalam personal Instagram untuk audience yang ada interest nak jadi artis. Then, dari situ audiences excited nak tunggu dia punya next video sharing dan of course, topik setiap hari yang disampaikan juga agak berlainan. Supaya audiences tak mudah bosan dengan video tu.. Contohnya, hari ni video content tentang tips, esok plak tentang fakta, lusa plak topik lain.

PIKAT HATI AUDIENCE DENGAN BERI BARANG ‘VALUE’

Selain tu, dia jugka pikat hati audience dengan beri barang yg ber’value’ untuk followers yang bertuah. So, dari situ dia dapat tarik followersnya untuk produk dia yang lain, sebagai contoh buku dan baju yang berkaitan dengan niche muzik.

Bukan tu je, melalui platform Instagram ni jugak, dia mudah dapat show artis2 dibawah naungannya. Very impactful kan? Hanya share video content je pun.

Untuk naikkan awareness pada personal brandingnya. Dia gunakan social media yang dia ada untuk buat integrated marketing. Sebagai contoh, setiap hari dia akan gunakan Instagram stories sebagai platform untuk followers terus ke youtube channel view video yang duration lebih panjang. .

Dan dia akan update diplatform twitternya juga tentang latest video yang dia upload. So, dari situ fans nya di twitter, di Instagram dan you tube akan dapat benda yang sama tanpa missed.

So, korang dapat sesuatu dari story DJ Fuzz ni?

?Say “Yezz” sekarang!

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *