“SAYA INGATKAN BISNES SENDIRI SENANG , RUPANYA..”

“Aiyoo…First2 masa saya mula keluarkan bisnes sendiri memang susah , stucked! kadang sales 200 mcm tu je! Jadi agent lagi senang..”

Haaa, tulah yg dialami oleh @sailajah.selveekam Founder @sailajah.haircare_hq beberapa tahun lepas! Kalini student Sifufbads bangsa India pulak kita nak share (special story ni…teruskan bacaan ok?)

The struggle is real but she made it!

Bisnes awal 2014 masa tu jual product orang jadi agent memang banyak lah income..Memang family bisnes , tapi parents susah cuti..Lepas habis belajar, kerja siang dan malam sampai takda masa untuk diri sendiri dan dia stress

Jadi, dia decide utk run bisnes kecilan di rumah jer. Jeng! Jeng! Rupanya susah bisnes sorang2 ni. Baru dia tahu!

Awal2 dulu dia memang tak pandai marketing , rasa susah sangat! Tapi sebab semangat, dia nak belajar dan berguru lepas nampak iklan pasal Sifufbads!

Masa mula masuk kelas stress sebab susah nak catch up. Semua malay version.. Mencabar gak! Tapi positive!

Sales 70k bulanan pastuh habis duit dekat billboard je, sakit

Pastuh, Apa yang kita nak kena TULIS ! Disebabkan oleh tulis target je “saya nak 6figures” !!Dia sendiri pun tak sangkaaa tapi x lama lepas tu dia dapat ! Itu lah (magic) & rahsia dia capai 2comma!

“jgn risau dimana kita bermula.belajar sikit2..saya boleh naik” katanya.

Wow!! Sekarang dia ada lebih 15 staff yg boleh support di company dan 3 branchnya yg lain. Berita baiknya, now shes one of #sifufbadsCEO tau!!

“Digital marketing sangat murah , selama 3 tahun ni saya tak applied! Dah lambat tapi masih sempat perbaiki” katanya.

Selain dari promote di fb dan ig, Sailajah haircare dah masuk pasaran ecommera mcm lazada shopee, dan ada website khas! Mudahnya bisnes di online ni

LESSON : Era sekarang cuba je masuk online ni,jangan terlalu lambat..sebab kita taktahu lagi 2,3 tahun apa yang famous.. Kena keluar dari comfort zone!

So far, korang belajar sesuatu dari sharing Sailajah ni? Kalau yaaa ===> komen bawah “dapat” !

p/s : next , sharing story pasal product apa pulak korang nak ? cer suggest

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *