TAIKO BESAR DUNIA PERCETAKAN PUN AKHIRNYA ‘TERTUNDUK’ DENGAN KUASA NI…

Eh, kuasa apa ni Sifu? Haaa ini lah dia kuasa digital marketing!

Harini SifufBads nak share sikit tentang ‘Ayahanda’ bisnes, Dato Hussamuddin Yaacub @hussamuddin yg masih lagi berbisa membina empayar Karangkraf lebih 30 tahun.

Beliau adalah Editor Pengurusan Sinar Harian dan merupakan pemilik Kumpulan Media Karangkraf Sdn Bhd yg juga penerbit majalah dan akhbar terbesar di Malaysia.

Pada tahun 2017 & 2018, Kumpulan Media Karangkraf dan SifufBads telah menjadi rakan sinergi dalam menjayakan Karnvial Karangkraf untuk 2 tahun berturut2.

Kata beliau…

“Karangkraf ni satu organisasi yg dinamik, walaupun Karnival Karangkraf ni satu jenama yg besar dan setiap tahun kita buat cukup sukses…  tapi dengan perkembangan digital marketing yg menjadi satu trend baru dan proven, ia akan jadi satu lonjakkan yg besar dalam bisnes…”

Bila dah lama ‘menapak’ dalam bisnes ni, kebimbangan utama beliau adalah bagaimana untuk sustain kan bisnes… dan trend digital marketing yg semakin meningkat ini telah ‘memaksa’ karangkraf untuk terus sustain dalam bisnes dan dari situ lah timbul idea untuk gabungkan media tradisional dengan media baru.

Jadi, loyal customer yg mengikuti media tradisional selama berpuluh2 tahun ni bila digabungkan dengan customer trend baru ini maka kedua2 platform ini akan dapat manfaatnya…dan penggunaan digital marketing ini mampu menarik trafik yg banyak dalam masa yg singkat.

Senang cerita, dunia bisnes ni akan ada banyak perubahan dan trend… kalau tak ikut trend semasa dan selesa dgn style lama maka ‘ meninggal’ lah bisnes tu nanti.

Haaa ini baru sikit tau apa yg ‘Ayahanda’ ni share… baru secebis je. Nak tau lagi pengalaman lebih 30 tahun beliau dalam dunia bisnes?

Kalau nak tau, kita jumpa kat DMC nanti ya!

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *