|

5 Tips Tawan Hati Audiens

Hari ni SifufBads nak lanjer sikitla cara utk anda semua pikat hati audiens.. SifufBads faham sangat masalah anda, bukan semua benda anda tahu dan dah buat kan?

SifufBads ada banyak tips nak share ni, tentang bagaimana anda boleh tawan hati audiens, tapi Kali ni SifufBads share 5 tips dulu la.. lagi 21 tips lagi, SifufBads simpan dulu k..

Dah READY nak tahu ke?

Jom Jom Jom

#1. RELEVAN CONTENT

First, anda perlu elakkan post content yang ‘syok sndiri’ tau, post content yang audiens cari dan mahukan. Macamana nak tau mereka ni suka atau tidak dengan post kita sifu? Anda perlu buat post harian, dari situ boleh lihat post jenis mcamana yang dapat engagement paling tinggi. Lebih wow lagi bila kita buat post yg ada kaitan dgn isu smasa.

Contoh seperti produk jus mamariam yang banyak post tentang tips-tips yang relevan dengan produk mereka especially awareness untuk ibu-ibu hamil.

#2. GAMBAR MENARIK

Kalau perasan, gambar yang berkualiti, jelas dan menarik akan banyak dapat likes dan komen (itupun kalau anda letakkan CTA la) hihi. Sebab dengan gambar jugak mampu menarik perhatian audiens untuk follow dan setia dengan page korang.

Korang boleh tengok contoh-contoh page dari student sifufBads sendiri seperti Caryazara, wawa cosmetic, iflawless, garsa kitchen dan banyak lagi..

#3. LIVE

Tahu tak, dari live ni jugak anda boleh pikat hati audiens. Macamana tu sifu? Live la topik2 yang relevan dengan bisnes anda. Dan sebelum nak live tu, make sure bagitau audiens korang dulu, nak buat live nanti. Actually, bnyakla benda boleh bincang dalam live… tak perlu pikir benda susah2.. nak lagi best, buat contest pada viewer yang setia menonton. .

Ada sorang student sifufBads ni, dia guna medium live ni untuk iual kain pasang jer.. Tunjuk pada audiens jenis-jenis kain pasang yang dijual. Dari situ jer, dia boleh dapat sales & engagement pun tinggi jugak. (Tapi before tu,dia bina followers dlu la k)

#4. QUESTION N ANSWER

Apa yang best lagi, try buat QnA. (tapi kena relevan dengan bisnes la). Nak buat QnA tak semestinya dalam Instagram stories jer. Di platform lain pun boleh seperti Facebook, Twitter, Instagram Feed. Contohnya, kalau anda jual supplimen kurus, tanya la audiens apa masalah dorang untuk kurus.

Actually setiap platform ni, ada speciality tersendiri untuk anda engage dengan audiens. Banyak jer cara nak selesaikan masalah audiens yang masih tercari-cari solusi. Yang penting, anda perlu take action!

#5. SURVEY

Anda juga boleh guna survey untuk engage dengan audiens. Student SifufBads sndiri pun dah guna cara ni. Dan ternyata, ia amat berkesan.

Survey cmna sifu?? Saya tak faham.

Sebagai contoh, buat satu post comparison.. “korang suka A ke B..? Bawal atau shawl?

Nak lagi best bila tunjuk gmbar sekali. Boleh lihat contoh Alumni-alumni SifufBads di page mereka.

Harap tips kali ni membantu korang la.. Ade ke yang berminat nak tahu lebih lagi? Yang mana kaedah lain yang mampu bantu anda semua untuk tingkatkan trafik yang boleh convert pada sales?

?Kalau serius nak, komen ‘NAK’ sekarang!

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *