Nak Berjaya Dalam Bisnes Internet, Anda Perlu Ada…

Nak Berjaya Dalam Bisnes Internet, Kena Ada...

.. ILMU ?

Perlu ke ada ilmu untuk berjaya?

Eh..eh…eh! Bukan ke ILMU adalah penting untuk berjaya?

Ya, ilmu penting. Ramai orang yang berjaya dalam bisnes internet ni, bukannya kena ada ilmu power tahap gaban pun.

Mereka ada sedikit ilmu, tapi ianya dipraktikkan dengan bersungguh-sungguh.

Ada orang, ada bermacam-macam ilmu. Pergi kelas sana, kelas sini, tuk guru sana, tuk guru sini, sifu sana, sifu sini, tapi tak berjaya-jaya juga. Banyak sangat ilmu kot, sampai jadi konpius.. sampai jadi OVERLOAD! 

Akhirnya, satu apa pun tak buat. Membazir masa dan duit je belajar macam-macam, tapi satu apa pun tak buat.

.. PENGALAMAN ?

Pengalaman juga penting. Tapi tak semestinya kena ada pengalaman, baru boleh berjaya.

Ramai je anak-anak muda, yang takde pengalaman atau kurang pengalaman yang berjaya. Mereka hanya belajar dari orang-orang yang dah berjaya. Mereka tak belajar semua benda pun.

Kebanyakkan kesilapan kenapa ramai anak-anak muda lambat berjaya dalam bisnes kerana mereka terlalu fokus pada belajar je,  tapi tindakan kurang.

Biar belajar sikit, tapi tindakan banyak.. barulah hasilnya pun banyak!

Jika ada pengalaman tu, ianya BONUS..

Lagi banyak pengalaman kita ada, lebih mudah untuk kita berjaya dalam bisnes.

Mana nak dapat pengalaman ni?

Semuanya adalah dari TINDAKAN!

.. MODAL BESAR ?

Bisnes di internet ni kan boleh mula dengan MODAL KECIL atau TANPA MODAL langsung.

Contohnya; affiliate, dropship, servis, pre-order..

Dengan strategi yang betul, kita dapat tingkatkan jualan dengan hanya modal kecil sahaja. Tak perlu buat pinjaman, dengan bermula secara kecil-kecilan.. kita perlu kembangkan secara berperingkat.

modal besar

Kalau ada modal besar pun, belum tentu akan bantu kita berjaya dalam bisnes internet.

Mungkin boleh buat kita bertambah rugi. Sebab takde ada strategi yang betul, sebab ilmu takde!

Bila ilmu takde, kita seperti langgar dinding. Takde arah dan panduan yang betul untuk bergerak ke depan. Ikut suka hati kita je nak buat apa. Akibatnya, kita juga yang terima kesannya.

Jadi, jangan takut untuk labur duit untuk ilmu. Ia adalah PELABURAN untuk jangka masa panjang.

So…

Apa jawapannya?

“NAK BERJAYA DALAM BIS INTERNET NI, KENA ADA.. SEBAB!

Ya, untuk berjaya dalam bisnes internet ni, anda perlu ada;

.. SEBAB UNTUK BERJAYA!

Mengapa anda perlu berjaya? Apa alasan anda kena berjaya?

BILA ORANG YANG BERJAYA DALAM BISNES INTERNET DI INTERVIEW

Didapati…

SEBAB YANG KUAT menjadi rahsia kejayaan mereka.

Antara sebab-sebab kenapa mereka mesti berjaya adalah;

  1. MEREKA MAHU UBAH HIDUP MEREKA (DARI SUSAH KE SENANG)
  2. MEREKA MAHU BANTU KELUARGA MEREKA..TAK MAU LIHAT KELUARGA SUSAH..
  3. MEREKA MEMPUNYAI MASA, WANG YANG LEBIH UNTUK LEBIHKAN AMAL IBADAT..(zakat, sedekah, wakaf, tolong anak yatim, dll)

sebab kenapa

Bila ada SEBAB ini, mereka akan mencuba sedaya upaya, bersungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan..

  • mereka akan mencari ilmu yang terbaik untuk mereka.
  • mereka akan berguru dengan guru yang terbaik.
  • mereka fokus dengan apa yang dibuat.. buat sampai jadi! Buat sampai habis! Bukannya sekerat jalan..
  • mereka tidak mudah berputus asa.
  • mereka BERANI MENCUBA..
  • mereka sanggup berkorban masa, tenaga dan wang untuknya..
  • mereka sentiasa berdoa kepada ALLAH supaya dipercepatkan mencapai kejayaan.

.

.

Inilah yang dapat saya share dari pengalaman saya sendiri, pengalaman pelajar-pelajar sifufbads, rakan-rakan seperjuangan, dari pembacaan buku-buku motivasi dan kejayaan, dari sifu-sifu, mentor-mentor..

Jemput share sekiranya anda rasa BERMANFAAT..

SILA KONGSIKAN PENDAPAT ANDA DI BAWAH..

Program @ Sifufbads

29/09/2018
HIIM PREMIER
IDCC Shah Alam

24/08/2018
The Foundr Chapter
Sifufbads Academy

20/08/2018
The Foundr Chapter
Sifufbads Academy

Follow Instagram @sifufbads

  • Sedangkan laut lagi bergelora ini kan pula dunia bisnes Mana
  • Dalam era ini digital marketing adalah salah satu senjata WAJIB
  • Founder wajib kenalpasti prospek utk bisnes merekabila dah kenal mudahla
  • PERJUANGAN 19612018 YANG MENJADI INSPIRASI  Mula2 dulu aku berasa
  • Jadi seorg leader ni bkn shj perlu jdi pemikir yg
  • Selesai tadi Part 1 Cut Cost marketing sharing LIVE tadi
  • KERANA SAYANGKAN IBU SANGGUP KORBAN MASA MUDANYA  Nur Farah
  • SATU RAHSIA YG PATUT ANDA AMBIL DARI KISAH IBU MUDA
[Free Video] Founder’s Foundation
[Free Video] Founder’s Foundation

Didedahkan! Founder’s Foundation Video Yang Bakal Menyelamatkan dan “Mengangkat” Bisnes Anda dari Hampir Mati Kelemasan di Benam Lumpur! Anda bakal pelajarinya dalam video bersiri ini.. dan ianya PERCUMA jer..