|

NAK TAK PLAN LAUNCHING?

“Sifu, saya raya kali ni agak risau untuk projek raya.. Tak berapa confident! Dah siap plan raya semua, tapi tak yakin flow saya betul ke tidak.. Offer saya kuat ke tidak pon tak tau la. Timing nak set dalam launching pon macam tak meyakinkan. Saya takut target tak capai jer..Satu lagi, saya takut pesaing-pesaing saya punya kempen untuk projek raya ni. Tapi, nak taknak saya kena all out untuk projek raya ni.. Saya tengok anak-anak murid sifubad, antara paling power adalah strategi launching nya.. Ada kelas khas launching ke yang saya boleh masuk?”

Ok, saya bagi 7 point ni. Kalau kita nak clear, yakin dengan projek raya kita.

1. Dah study tak market situation, untuk projek raya ni. Competitor siapa? Bila dia mula? Then, buying pattern bagaimana? Buying power pula? Saiz market kita? Market baru kita yang nak masuk? Expected value semasa? Needed value semasa?

2. Dah set target & timing projek raya ni? Timeframe nya? Backup timeframe? Peak target dan peak buying time semasa launching? Target pula, apa metrik kita nak fokus? Revenue? Profit? Unit sold?

3. Sales channel distribution.. Dengan target yang dah set utk projek raya tu, ada tak pecahan sumber sales nya? Apa channel nak guna? Apa channel yang dah guna memang kut, dan apa channel baru yang patut buat?

4. Product, package, campaign arrangement. Bagaimana? Ada susunan flow nya? Sales channelnya? Marketing channelnya? Timing dan timeframe bagi setiap arrangement tu, ada buat? Atau pakai buat je? Bedal je?

5. Kenal pasti tak elemen2 psikologikal trigger? Kalau 1-2 munggu sebelum ramadhan bagaimana? Semasa awal ramadhan? Last ramadhan? Kalau sekarang?

6. Team planning, team development untuk projek raya, ada plan dah? Apa jenis training nak bagi? Apa team yang perlu diberi perhatian? Camne psiko diorang?

7. Framework & structure, termasuk data analysis untuk launching nanti, ada prepare? Projek raya, adalah projek besar.. Wajib ada!

Ok, dapat tak idea tak?

Itu, baru sikit. Banyak lagi sebenarnya yang kita kena tahu, kita kena prepare, kena betul2 plan untuk projek raya ni, sebenarnya..

“SIFU, KALAU SAYA NAK BELAJAR LAGI BAGAIMANA NAK PREPARE UNTUK PROJEK RAYA INI, ADA KELAS TAK?”

Sebenarnya, saya ada post pasal tips ni di ig saya. tengok tak? Dari post tu, ramai yang tanya bila saya buat kelas launching. Launching khas untuk projek raya ini..

So, saya decide lah…

Saya nak buat pada 30 & 31 Januari ini, di Akademi SifuBad. TAPI,TAK BOLEH AMBIL RAMAI LA FOUNDER YANG NAK JOIN.

So, saya nak invite , kalau lepas syarat2 di bawah ni;

  1. SALES BULANAN LEBIH RM100K
  2. TARGET PROJEK RAYA LEBIH RM300K – RM5JUTA
  3. FOUNDER
  4. ADA TEAM
  5. ALUMNI SIFUBAD

Kalau korang rasa layak, register sekarang di link bawah..

KLIK SINI SEKARANG

PS – SERIOUSLY, KUOTA KELAS INI LIMITED! Jangan terkejut, ianya dah tutup ketika korang baru saja habis baca ayat saya yang terakhir ini. DAPAT?

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *