DARI BERNIAGA KAIN PASANG ONLINE, KE KILANG KAIN PASANG!

Ni story bagaimana seorang anak murid Sifubad yang dok jauh di hutan… Hutang MelintangšŸ˜

Pn. Nur Atiqah, founder Iqaish LaCouture.. Yang mulanya bisnes kain pasang online, ambik dari China, tapi sekarang dah print kain pasang sendiri.

Jual kepada pelanggan sendiri, dan juga dah open print kain untuk usahawan pakaian yang lain..

Dia memang konsisten live setiap hari, keluarkan limited editon design, bagi exclusive free gift.. special offer hanya untuk orang yang join live je.

Awal-awal bisnes dulu, @atiqahishak.iqa dah set nak bisnes berkembang, ada mesin printing sendiri, dan dah set bisnes dari 30-40k sebulan kepada bisnes yang capai million..

Nampak mustahil kan?

Tapi, bila dah set vision tu, dia mula mencari jalan.. Mula berfikir.. mula berusaha.. Susun strategy…

Dari bawah, naik sedikit demi sedikit.. Naik organik.. Untung yang ada, simpan, menabung, sampai la dapat miliki mesin-mesin sendiri..

Dari staff sorang dua, kini dah lebih 10 orang.. Lot kedai pun bertambah.. Bisnes makin besar! Naik berpuluh-berpuluh kali ganda!

Biarpun bisnes mula kecil di kampung, tapi berfikiran besar, dan berani meletakkan visi.

SELAGI KITA ADA VISI, SELAGI ITU KITA BOLEH BERMIMPI, DAN SELAGI ITU KITA BOLEH SAMPAI KE DESTINASI.

Visi – impian bisnes korang nak capai 3-5-10 tahun akan datang. Apa akan jadi pada bisnes korang? Apa yang korang akan capai? Atau apa nak capai sangat?

Atikah – dia nak capai pengeluar kain pasang untuk baju kurung yang utama, di Malaysia. InsyaAllah, selangkah demi selangkah kejayaan visi dia dah capai.

KORANG PUNYA VISI APA PULA?

ps – @iqaish_lacouture saya advise untuk kembangkan market segment nya, untuk membesarkan lagi, dan mempercepatkan lagi bisnes growth nya.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *