Lelaki Ini Membawa Diri ke China Selepas…

muaz-borong-china

Lebih dikenali sebagai Muaz Borong China di fanpage “Info Borong di China”.

Beliau mula berniaga sejak daripada universiti lagi. Pada ketika itu, topik usahawan bumiputera masih lagi dipandang enteng oleh kebanyakan masyarakat Malaysia. Beliau mula perniagaan dgn mengimport dan menjual pakaian serta aksesori muslimah drpd timur tengah, seperti shawl dan abaya.

Beliau beranikan diri utk cuba menjual produk yg masih belum ada dlm pasaran Malaysia kerana pada ketika itu, pakaian muslimah masih lagi asing kepada wanita melayu.

Perjalanan beliau sebagai usahawan diteruskan dgn pelbagai lagi cubaan lain seperti menjadi pengedar kurma di bulan Ramadhan dan juga broker hartanah dgn bermodalkan wang biasiswa yang masih berbaki.

Kemuncaknya, ketika berumur 21 tahun, beliau telah membuka sebuah restoran francais burger bakar pertama di pantai timur yg bernilai ratusan ribu. Alhamdulillah, beliau mampu menghasilkan pendapatan sehingga 5 angka utk sehari.

Namun, pendapatan restoran mula menurun atas beberapa faktor yg tidak dapat dielakkan. Akhirnya, restoran tersebut terpaksa ditutup bagi mengelakkan sebarang kerugian tambahan.

Dan dia bawa diri ke China sorang2. Mencari arah tuju hidup. Dan di sana, beliau diserang virus, dan terlantar sakit di hospital China sorang2.. Menunggu masa, maut terbayang di mata.. Dan pada masa itulah, Allah membantu insan yg dikasihinya..

Dia diberi petunjuk dalam keadaan separa nazak.. Dan slps itu diberi kesembuhan dari yg BERKUASA..

SUBHANALLAH..

Beliau cuba bangkit slps tu..

Lebih daripada 10 bulan lamanya, beliau melakukan pelbagai bisnes utk kembali bangkit dan mencari wang. Kemudian, beliau juga pernah cuba utk mengusahakan pelbagai jenis projek-projek perniagaan tetapi malangnya, perniagaan itu tidak berjaya.

Dgn berbekalkan sedikit wang hasil daripada kerja sambilan yg beliau lakukan, beliau mengambil risiko besar dgn mempertaruhkan lebih kurang RM3,000 sebagai modal utk meneroka ke China.

Dlm tempoh meneroka ke China seorang diri, terlalu banyak kesilapan dan kerugian yang telah beliau lakukan disebabkan tiadanya ilmu.

Dalam kepedihan dan keperitan sepanjang hidup di China, akhirnya beliau berjaya juga mendapatkan hasil dengan nilai pulangan bersih lebih kurang RM6,000.

Dgn berbekalkan sedikit keuntungan, beliau terus pergi berguru dengan Sifu Jamal utk belajar fb ads.

Hasilnya, dalam masa tidak sampai sebulan, beliau berjaya menjana keuntungan yg berganda dgn menggunakan pelbagai teknik yg diajarkan oleh Sifu Jamal. Hasilnya, perniagaan beliau membesar dgn mendadak dan konsisten sehingga mampu mencapai pendapatan 6 angka sebulan.

Dgn teknik yg dipelajari, beliau dpt membina KREDIBILITI dan meluaskan REACH audiens di FB.

Sebelum mula bina iklan, beliau perlu buat pemilihan audiens yg tepat dgn sasaran prospek.

Jika sasarannya tepat, ia akan menjimatkan kos iklan sebanyak 50%. Klik daripada audiens di FB juga akan semakin meningkat. Jika klik audiens semakin tinggi, maka peluang utk mendapatkan pelanggan juga tinggi.

Dlm pada masa yg sama, beliau akan dpt prospek yg BERKUALITI.

Beliau sudah tahu siapa sasaran audiens beliau. Jadi, apabila audiens baca iklan beliau.. mereka akan terus faham apa masalah yg beliau dpt selesaikan. Hasilnya, sgt banyak maklum balas yg beliau dpt hasil daripada iklan yg dijalankan.

Antara faktor lain adalah konsisten MONITOR iklan FB Ads. Dgn pemerhatian yang konsisten, beliau berjaya utk mengawal kos perbelanjaan pemasaran FB dan sekaligus menjadikannya lebih efisien.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *