WALAUPUN BISNES DAH CAPAI 7-FIGURE, SHE DAZZLE KUATKAN BRANDING UNTUK WIN DALAM COMPETITION!

@_zarasalim ni, asalnya dulu niaga kecil-kecil, di booth gitu. Start dari zero, bisnes 3k-5k sebulan! Tapi, dengan keinginan yang kuat nak maju, dia nekad nak naikkan She Dazzle ke suatu level. New game..

Kalau 2016-2017 dulu dia mula dgn sifubad just untuk nak buat marketing dan naikkan sales, tapi game level atas, adalah berbeza! Bila bisnes dah naik atas 500k sblan, game juga lain..

Sejak lebih setahun lepas, Sifubad tekankan kepada dia untuk improve game branding..Sebab apa branding

Supaya kita boleh grow, supaya kita boleh sustain, supaya kita lebih kuat dalam competition..

Sifubad tekankan tentang pembinaaan BRAND IMAGE!

Bagaimana bina imej yang kuat terhadap jenama, yang meningkatkan persepSi atau anggapan positif oleh audien terhadap brand kita. Faham tak?

Tanggapan macamana tu?

Contoh;

Pernah tak korang awal2 dulu bila tengok Zus Coffee mula ditubuhkan. Korang tengok, kopinya nampakclass.. Presentation cafe nya nampak international..dan professional..

Bila rasa kopi nya pula, wow, rasa premium! Harganya, korang memang boleh terima.. Sebab korang rasa, dengan presentation, kualiti, dan pengalaman begitu, sepadan dengan harganya..

Itulah brand image! Zus Coffee awal-awal lagi dah setup brand identity nya yang menaikkan imej nya, iaitu mencipta persepsi awal yang positif pengguna.. Jadi, orang cepat terima apa produk & brand nya..

Begitu juga dgn She Dazzle..

Bila tengok She Dazzle kembali, Sifubad rasa kena adjust brand image dia ni. Taknak nampak seperti sebelum ni. Nanti, orang mudah tiru, orang mudah sailang. SHE MUST DEVELOP THEIR BRAND IMAGE!

Antara fokus awal – penetapan brand category nya, dan penetapan TARGET MARKET! Takdelah asal boleh je..Then, dari situ penyusunan brand identity yang mencipta imej yang tinggi kpd mata & minda audien.

Dari warna, susun atur, design, presentation, malahan pemilihan model, lokasi shooting, cara shooting, pemilihan konsep, juga ditekankan..

Tujuan untuk apa?

Untuk nampakkan imej She Dazzle ni lebih stand out, dan bagaimana ianya dianggap high value dan paling top dalam minda audien.

Semakin meningkat brand image kita, orang semakin percaya dan semakin cepat orang buat decision untuk membeli produk kita.

Korang punya brand image macam mana pula?

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *