WANITA INI MAMPU BUAT PROFIT BESAR GUNA TEAM SALES JE!

Kalau korang perasan.. ada ramai orang bisnes, mungkin main sistem agen saja! Ada yang main game tiktok live saja! Ada yang ecommerce saja! Ada yang main affiliate juga..Ada yang totally personal branding!

Its ok, thats your choice!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SifuJamal (@sifujamall)

“MAIN GAME TEAM SALES TAK UNTUNG LA SIFU! SEBAB KENA KELUAR KOS ADS!”

Ya, betul! Kebanyakan orang yang main game team sales ni, memang banyak bergantung kepada ads semata-mata. Dan, sebab itulah tak ramai orang mampu main team sales ni.

Sini, saya nak share beberapa point yang digunakan oleh Hany, sehingga dia berjaya buat profit lebih RM300k!

1. Nak main team sales, produk sebaiknya harga tinggi, atau pakej harga tinggi, dengan margin profit atas RM30 gitu.

2. Kalau margin bawah RM30 tu, dinasihatkan kena combine permission marketing + funneling.. (short funnel)

3. Bila main ads ni, kena ada kemampuan copywriting, hooking – 3 second rule yang kuat, ditambah direct kena pada targetted audience. (Baru kos boleh rendah lagi).

4. Tapi, ramai orang pikir team sales ni mesti main ads! Tak semestinya! Sebab, kita boleh bina banyak cara lagi, antaranya melalui personal branding, live , content marketing, zoom dll.

5. Team sales yang dibina, boleh sebabkan kos operation kita naik tinggi. Kecuali, kita tahu offer kontrak yang ditawarkan, target & kpi yang di set kan, dan juga kemampuan & kekuatan tim mktg untuk tarik lead.

6. Team sales ni, boleh dipecahkan mengikut produk yang dijual, atau target audien yang dimahukan, atau mengikut platform yang difokuskan, atau pun tahap pencapaian team sales tu sendiri.

7. Dalam rewarding tim sales, antaranya reward individu based on unit terjual, reward based on target personal, team, company, reward terpantas juga boleh dipertimbangkan untuk diberikan.

Cukup la share 7 point sini. Tak muat la nak taip!😝

ps – Hany pernah gagal dalam team sales dia sebelum ni, disebabkan salah satu point yang saya highlight di atas ni. Now, memang win sangat dia dengan team sales nya.. Ada ramai lagi, sebenarnya anak2 didik sifubad yang bermain “game” team sales ni.

Similar Posts

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *