“UBAH MINDSET, AUTOMATIK UBAH BISNES ANDA!”

Jom baca 5 FAKTOR mindset yang membantutkan lagi bisnes kita yg nak grow.

Ingat, mindset kita adalah perkara PERTAMA yg kita kne ubah sebelum kita nak grow bisnes kita. Kerana mindset lah bisnes kita MAJU dan kerana mindset lah bisnes kita selalu TERCIDUK!

So, kita tgk satu persatu MINDSET yg SALAH!

#1. TAK FIKIR NAK MAJU

Sy share tips ye, nk berfikiran maju ni antaranya kita kenalah berfikir 3 steps ke hadapan. Bila anda sentiasa 3 steps ke hadapan, otomatik anda dah ada ‘mindset’ yg sedia dengan cabaran yg bakal anda temui.. Jadinya, pastikan bisnes anda sentiasa dlm kawalan penuh anda!
.

#2. TAK FIKIR NAK GROW

Kenapa sales kita tak berkembang, asyik kt situ jer – kalau ade sikit ‘slack’ sales pun turun mendadak? Apa puncanya? Puncanya sbb anda tak fikir nak grow.. Itu mindset yg WAJIB ada.. Jangan fikir cara nak ‘maintain’ jer.. Bila anda berfikiran ‘defensive’ otomatik result akan lemah!
.

#3. SANGKUT DENGAN KEGAGALAN

Ramai lg usahawan yg terlalu komited dgn kegagalan mereka. Itulah punca utama mindset yg gagal! Setiap kegagalan kita itu kunci kepada kejayaan kita. Fikir camni, bila kita gagal maknanya kita dah TAHU apa yg kita patut elakkan untuk nak capai sesuatu target. JANGAN TAKUT DENGAN KEGAGALAN!
.

#4. TAK BERSIKAP MEMBERI

MINDSET sbg org yg GIVER ni paling WIN. Baik dari segi wang ataupun ilmu. Ini antara PUNCA kejayaan berbisnes. Byk kita memberi, byk yg kita terima. Share ilmu yg kita ada, orang akan nampak VALUE yg kita ada. Kita pn dah bagi SEBAB KENAPA AUDIENS PATUT FOLLOW KITA..
.

#5. TAK ADA VISION

Nak ada mindset yg berjaya WAJIB ada vision. Muktamad! Anda mesti ada vision utk bisnes anda. Ke mana arah tuju bisnes yg kita nak bawa. Bila dah ada vision, sure bisnes akan berubah. Setiap langkah dlm bisnes anda mula ada motif dan makna.. Ianya bukan baik utk anda jer, audiens pun akan yakin dengan brand anda!
.
.

Boleh ke anda tunjuk kat sy mana founder2 yg berjaya yang ada mindset seperti sy share td? Jawapannya TIADA!

Takkan kita mampu bawa bisnes kita ke high level kalau mindset kita masih low level.

Ubah mindset dan anda akan ubah game bisnes anda!

So far, anda dapat sesuatu? Point mana yg anda sedang alami sekarang? Cer komen

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *