|

Inilah 3 Secret Weapon Yang Digunakan Oleh Tokay Besar Untuk Dapatkan Customer Repeat Order

Utk kembangkan lagi bisnes anda ke tahap lebih tinggi, anda perlu dapatkan pelanggan baru..Tapi jgn abaikan pelanggan sedia ada, tidak kira betapa kecil mereka. Mereka inilah yang dapat membantu bisnes anda untuk berkembang maju.

Menjual pada pelanggan yang pernah membeli dari anda lebih MUDAH dan MURAH daripada menjual pada pelanggan baru. Selepas anda sudah jual sesuatu produk kepada pelanggan, anda sudah dapatkan kepercayaan dari mereka.

Di sini Sifufbads nk kongsikan 3 cara dapatkan customer untuk buat ‘repeat order’ dari anda.

#1: JENIS PRODUK, KEBERKESANAN PRODUK

Jenis produk sgt mempengaruhi customer untuk buat repeat order. Antara jenis produk yang banyak dapat repeat order adalah produk servis, kesihatan, kecantikan dan makanan.

Mesti ada yg tanya,kenapa produk jenis ni boleh galakkan customer untuk repeat order?

Sebabnya mudah jer..

Untuk produk makanan seperti kek, produk bina badan dan produk kecantikkan..Ia mempunyai kuantiti yang terhad. Apabila habis dimakan, customer kena dapatkan produk ni sekali lagi. Kalo customer suka dgn produk anda, mereka akan repeat order berkali-kali. Ops, tp ingat… ianya juga sgt bergantung kpd keberkesanan produk tau.. berksn atau tidak produk anda? Pengguna puas ati?

#2: DATABASE & RELATIONSHIP..

Salah satu cara anda untuk terus berhubung dgn customer adalah melalui senarai emel atau nombor telefon.

Dgn membina database, mudah untuk anda war2 kan mengenai diskaun, info dan sebagainya..

Anda boleh develop squeeze page yg menarik untuk dapatkan database customer. Tawarkan sesuatu yg berbaloi utk mereka ‘kasi’ maklumat mereka..Sediakan squeeze page yang menarik untuk dapatkan database customer. Guna google form pon bleh…

Anda juga perlu sentiasa jaga dan bina hubungan dengan database anda. Jangan hantar emel promosi sahaja, hantar juga emel berunsurkan perkongsian. Hantar sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Gunakan kreativiti anda..

#3: AFTER SALES SUPPORT

Bina group support tak kira ler kat wassap, kat FB atau pon kat telegram utk kumpulkan semua pembeli produk anda… emel pon boleh! Nak htr kad/surat pon bleh!

Mllui platform tersebut, sediakan ruang/medium ntuk customer berhubung dgn company anda jika mereka ada sebarang masalah atau sekiranya ada sbrg persoalan menggunakan produk anda.

Kalo customer anda bertanya, anda perlu RESPONS dengan segera. Customer suka jika anda jawab soalan mereka dengan PANTAS. Jangan biarkan customer tunggu lama-lama, nanti mereka akan cari penjual lain.. mereka sudah tak setia dan percaya dengan anda lagi.

Sape yg rugi? Kalo bukan anda…

Selain tu, anda juga boleh bina satu group lain untuk kumpulkan prospek dan satu lagi group untuk kumpulkan pelanggan.

Dalam group prospek, anda boleh educate mereka mengenai produk yang anda jual. Terangkan apa manfaat dan kelebihan produk anda yang boleh membantu menyelesaikan masalah mereka.

Dalam group pelanggan pula, anda boleh beri tawaran eksklusif yang prospek tak boleh dapat.

Apa tawaran eksklusif tersebut?

Kena tunggu post2 yg akan datang. Anda nak tak kalau Sifufbads PECAHKAN RAHSIA tawaran ekslusif ni?

Similar Posts

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *